Je瞠li widzisz ten tekst to poczekaj na pe軟e wczytanie si strony lub skorzystaj z przegl康arki obs逝guj帷ej arkusze styl闚 (czyli aktualnej wersji przegl康arki np: Mozilla, Netscape, Opera, Safari, Internet Explorer lub podobnych.)

Loos kot造 przemys這we

LOOS INTERNATIONAL od ponad 139 lat produkuje kot造 przemys這we, kot造 wodne i kot造 parowe.

Loos:kot造 przemys這we, kot造 parowe, kot造 wodne.

Kot這wnia: nowoczesne energooszcz璠ne kot造 w Twojej kot這wni.

Rajd Monte Carlo
Team LOOS INTERNATIONAL podczas 9. Rally Monte Carlo Historique
Rudolf Hoffmann ze swoj alf Romeo 1962
Zdj璚ie: cz這nek zespo逝 i koordynator sponsoruj帷y Rudolf Hofmann ze swoj alf romeo 1962.

9. Rally Monte Carlo Historique, jeden z najs造nniejszych wy軼ig闚 samochod闚 zabytkowych na 鈍iecie, odb璠zie si w dniach od 26/27 stycznia do 1 lutego 2006 r. LOOS INTERNATIONAL we幟ie w nim udzia po raz pierwszy i czeka na wyzwania.

Przez firm LOOS zosta wystawiony prawdopodobnie najwi瘯szy zesp馧, z 15 samochodami zbudowanymi pomi璠zy rokiem 1960 a 1976. Zesp馧 LOOS oferuje szerok gam klasycznych samochod闚, od alfy romeo przez austina do bmw, lancii, mercedesa, opla, triumpha, volvo i vw.

Uczestnicy przejad prawie 2 500 km w 郾iegu i lodzie. W prawdziwym stylu historycznym wy軼ig rozpocznie si nocn jazd na dystansie dobrych 1 000 km. Natychmiast po przybyciu do St. 尒ienne zawodnicy b璠 zmaga si z prawie 350 zespo豉mi z 16 kraj闚, podejmuj帷 wymagaj帷e pr鏏y we francuskich Alpach. W鈔鏚 zawodnik闚 b璠 takie s豉wy, jak Tony Fall, Jean Ragnotti i Cesare Fiorio.

Historyczna wersja „matki wszystkich wy軼ig闚” jest otwarta tylko dla marek pojazd闚 i modeli, kt鏎e bra造 udzia w wy軼igu Monte Carlo Rally w latach 1955-1977. Trzeba to udowodni odpowiedni przepustk mi璠zynarodow FIA lub FIVA i do陰czy j do wniosku o udzia w wy軼igu - cz窷 nieuniknionej g鏎y papier闚 wymaganej dzisiaj.

Fascynacja wy軼igiem „Monte Carlo Rally” jednoczy wszystkich cz這nk闚 zespo逝 LOOS, kt鏎y sk豉da si z uczestnik闚 z Niemiec, Danii i Austrii. Samochody cz這nk闚 zespo逝 wyrusz ze swoich miejsc startowych w Monte Carlo, Kopenhadze i Reims wieczorem, aby spotka si z innymi uczestnikami z Barcelony i Turynu nast瘼nego dnia w St. 尒ienne, po podr騜y pod gwiazdami.

W nast瘼nych dniach kierowcy pokonaj etapy z St. 尒ienne do Valence przez Gap do Monte Carlo, przeje盥瘸j帷 kolejne 1 000 km, z ponad 400 kilometrami pr鏏nymi. Obejmuj one najs造nniejsze na 鈍iecie etapy wy軼igu, jak 33-kilometrowa pr鏏a przez Col de Turini, znana jako „noc d逝gich no篡”

W obliczu takich pr鏏, zar闚no dla cz這wieka, jak i maszyny, podstawowym celem jest po prostu dojecha do mety! Ale kiedy 1 lutego flaga z czarno-bia陰 szachownic opadnie w mie軼ie nad zatok w Monaco, zespo造 b璠 pami皻a ich pragnienie znalezienia si na stopniach podium po pr鏏ach zespo這wych i b璠 z niecierpliwo軼i oczekiwa na og這szenie wynik闚, jako cz窷ci ceremonii w Automobile Club de Monaco w klubie Monte Carlo Sporting Club.

LOOS INTERNATIONAL i zaanga穎wane firmy krajowe Loos Austria, Loos Germany, Loos France oraz Loos Scandinavia trzymaj kciuki za swoje dru篡ny.

 

Zwyci瘰twa w poszczeg鏊nych klasach dla zespo逝
LOOS INTERNATIONAL
Najci篹szy wy軼ig Monte Carlo Rally od 30 lat
Stanowisko serwisowe LOOS i zesp馧 Hofmann/Maier-Lenz
Zdj璚ie po lewej: na stanowisku serwisowym LOOS zawsze du穎 si dzia這.
Zdj璚ie po prawej: zwyci瘰ki zesp馧 LOOS - Hofmann/Maier-Lenz ze swoj alf romeo 1962 w tunelu lodowym.

Miesi帷e przygotowa do udzia逝 w wy軼igu Monte Carlo Historique by造 za nami i nie mo積a by這 ju niczego zmieni w samochodach ani sprz璚ie, ani te zmieni obranego kierunku. Maj帷 nadziej, 瞠 niczego nie przeoczono podczas przygotowa, zesp馧 LOOS INTERNATIONAL wyjecha do Monte Carlo z furgonetkami vw jako pojazdami holuj帷ymi, a potem serwisowymi.

Po s這necznym dniu w Monte Carlo pojazdy wyruszy造 w drog o godzinie 21.00. Wkr鏒ce jednak w g鏎ach do鈍iadczyli鄉y lodu i 郾iegu - nic dziwnego, skoro naszym celem by這 miasteczko olimpijskie Sestriere. Ci庵le padaj帷y 郾ieg bardzo utrudnia nocn jazd. Inni cz這nkowie zespo逝 startowali w Kopenhadze, Turynie i Reims. W rejonie Ardèche wszyscy uczestnicy wpadli w totalny chaos 郾ie積y, przez co samoch鏚 ci篹arowy z baga瘸mi musia jecha do St. 尒ienne za dwoma p逝gami 郾ie積ymi po nowo otwartej autostradzie, aby mog造 na czas przyjecha oko這 godziny 13.00. Pierwsze 16 godzin wy軼igu zesp馧 LOOS uko鎍zy pomy郵nie.

Pierwszego dnia zesp馧 LOOS zdo豉 dojecha razem bez punkt闚 karnych (ale nie bez szwanku), jednak drugiego dnia klasyfikacji z St. 尒ienne do Valence dosz這 do awarii i utraty czasu z powodu wypadku. Zesp馧 Hofmann/ Maier-Lenz zako鎍zy dzie na 39. miejscu spo鈔鏚 353 zarejestrowanych pojazd闚 z 23 kraj闚.

Dobra lokata Hofmann/Maier-Lenz da豉 zespo這wi bardzo wczesny czas startowy w najd逝窺zym dniu wy軼ig闚, ponad 466 km z Valence do Gap, z czterema pr鏏ami na ponad 200 km. Zesp馧 LOOS zosta p騧niej „zdziesi徠kowany” przez awari techniczn jednego z pojazd闚 i przez niedozwolone opony w innym.

Nast瘼nego dnia odbywa si cz窷ciowy etap z Gap do Monte Carlo. W chaosie podczas pierwszej pr鏏y w 郾iegu g喚bokim na p馧 metra wielu z uczestnik闚 po prostu utkn窸o. Zesp馧 Hofmann/Maier-Lenz tak瞠 zosta zablokowany, trac帷 7 minut. Ale mimo to przyjecha do Monte Carlo po po逝dniu, zajmuj帷 20. miejsce w og鏊nej klasyfikacji i 4. w swojej klasie. Inny cz這nek zespo逝 LOOS znalaz si niestety w鈔鏚 94 pojazd闚, kt鏎e musia造 wycofa si z wy軼igu.

Po kilkugodzinnej przerwie, o 21.00 pojazdy wyruszy造 z zatoki w Monte Carlo na 200-kilometrow „noc d逝gich no篡”, maj帷 przed sob trzy pr鏏y na ponad 100 km. Wszelkie nadzieje na zwyci瘰two dobrze sklasyfikowanego zespo逝 LOOS - Hofmann/Maier-Lenz - okaza造 si p這nne, gdy zosta on zablokowany zaraz na pierwszym sprawdzianie i straci 4 minuty. Ale natychmiast przypomnia sobie mit wy軼igu Monte Carlo, podczas kt鏎ego nic nie jest niemo磧iwe, i postanowi walczy a do ostatniego kilometra, mimo 瞠 zostawa z ty逝. Ci庵le zmieniaj帷e si warunki na drodze, od suchych do mokrych, od lodu i 郾iegu do kawa趾闚 kamieni (kt鏎e odpada造 od 軼ian skalnych w po逝dniowym s這鎍u) przyczyni造 si do utrudnienia zespo這wi walki. Niekt鏎e odcinki wy軼igu wymaga造 opon z kolcami. Bez zadrapania na samochodzie dotarli z powrotem do zatoki w Monte Carlo oko這 godziny 1.30 nad ranem. Wspania豉 za這ga serwisowa LOOS-a dobrze wykorzysta豉 kilka minut i umy豉 samoch鏚 w tempie b造skawicznym, zanim przejecha przez lini.

Jak mo積a by這 zobaczy w tabeli notowa nast瘼nego dnia, zesp馧 Hofmann/Maier-Lenz po 1 000 km zostawi innych zawodnik闚 w tyle, po ostatnim sprawdzianie na s造nnym Col de Turini, i zwyci篹y w swojej klasie. W klasyfikacji og鏊nej by 22. oraz najlepszym zespo貫m niemieckim wy軼igu i najlepszym w „Team LOOS INTERNATIONAL”. I to by這by wszystko na pocz徠ek tegorocznego „Monte”, kt鏎y wed逝g przewodnicz帷ego ACM, Michela Ferriego, przemawiaj帷ego podczas ceremonii wr璚zenia nagr鏚, by najci篹szym wy軼igiem od 30 lat!

Niestety dla zespo逝 LOOS nie wszystko posz這, jak planowano. Po cichu m闚iono o zwyci瘰twie zespo逝, ale pod koniec „Team LOOS INTERNATIONAL” uleg ekstremalnym warunkom i pechowi. Pomimo p騧niejszych zwyci瘰tw poszczeg鏊nych cz這nk闚 zespo逝 Kristensen/Kristensen (lancia), Harder/Saufaus (volvo) i Jntgen/Mller (mercedes), team musia zaakceptowa niewdzi璚zne 4. miejsce, za ekipami z Francji, Norwegii i W這ch.